Sprickor.. och fiske!

Idag bestämde jag mig för att ta en lite längre runda på Kanel, så när vi var klara med sprickorna red vi till Mr Trout i Gyllenåsarnas Dal och frågade vad han behövde för fisk.
Han blev väldigt överraskad och glad, och efter lite "åh-vart-har-du-varit-vi-har-saknat-dig-så" klämde han ur sig att det var Sill som var dagens fångst. Jag vände Kanelen, som var lite smått oroad av det ekande ljudet av att gå på plankor, och hon blev bara oroligare när vi kom ut på bryggan och det enda hon såg var vatten runt oss. Efter lite dansande runt och lugnande prat stod hon dock stilla, så jag kunde sitta av och sätta igång med metandet. Hon väntade snällt, även om hon skrapade oroligt med framhoven ett par gånger.  
När vi hade lämnat fiskarna till Trutgubben bestämde jag mig för att ringa efter upphämtning, och snacka om att jag blev förvånad när transporten kom skuttandes på Ridhusvägen (jag mötte den vid grindarna), och ingen mindre än Avalon satt i förarsätet! xD Han pratade så glatt hela vägen hem, och jag överlämnade Skuggsugaren åt honom för tömning. 
Hemma i Valedale igen tog vi en liten skrittrunda bara för att Kanel skulle lugna sig lite efter denna händelserika morgon, och så passade vi på att försöka härma hästarna på bron i Valedale... ;)
 
Personligen tycker jag att vi lyckades ganska bra... ;)
Nu blir det troligtvis inget mer spelande förrän söndag kväll, för vi får besök i helgen här hemma! :)
 
You've been TESSIFIED! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0